Visjon 2 (Heftet)

Markedsføring og leiing 2

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2018
Antall sider: 352
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Nynorsk
ISBN/EAN: 9788202575694
Læreplan: Kunnskapsløftet
Fag: Markedsføring og ledelse 2
Nivå: Vg3
Komponent: Grunnbok
Omtale Visjon 2

Visjon 2 til programfaget markedsføring og ledelse 2 i videregående skole kom i revidert og oppdatert utgave 2018.

Visjon 2 er faglig oppdatert på alle områder og har nye og relevante ekspempler. Visjon 2 er delt inn i fire hoveddeler: Markedsføring, overordnede mål og strategier. Situasjonsanalyse og markedsinformasjon. Konkurransemidlene. Personalutvikling og ledelse. Bærekraftig forretningsdrift.

I læreverket Visjon er de konkrete eksemplene er viktige og bruk av caser innleder hvert kapittel i de nye utgavene. Fagstoffet blir gjennomgående forklart og konkretisert med eksempler fra næringslivet, bilder og figurer for å hjelpe elevene til bedre forståelse av faget. Arbeidet med oppgaver og større caser er et godt hjelpemiddel for å få et godt grep om faget. I tillegg er kontrollspørsmålene og de mindre oppgavene til hvert kapittel gode når elevene jobber med innlæringen av fagstoffet.

Læreboka Visjon 2 finnes også i digitale utgaver.

Elevnettstedet er gratis, men krever innlogging slik at casene elevene jobber med lagres og eleven kan finne påbegynte og ferdige oppgaver. Casene har ulikt omfang og mange av dem dekker flere kapitler og emner. Arbeid med casene gir eleven god trening til eksamen. På nettstedet er det også interaktive oppgaver, begrepsbank med søkefunksjon og oppdaterte nyheter. Elevene får tilgang til ressursene for begge årene.

Lærernettstedet inneholder løsningsforslag til casene og oppgavene i boka, forslag til presentasjoner og undervisningsopplegg. I tillegg finnes nyttige figurer og illustrasjoner og lenker til mer fagstoff. Tilgang til lærernettstedet krever lisens og gir tilgang til ressursene for begge årene.

Til toppen

Flere bøker av Per Emil Nørgaard: