Inkludering i praksis
Inkluderende skolemiljø / Mirjam Harkestad Olsen , Silje Ims Lied og Marianne Sandvik Tveitnes
Forfatter: | Mirjam Harkestad Olsen og Peder Haug |
Innbinding: | Heftet |
Utgivelsesår: | 2022 |
Antall sider: | 184 |
Forlag: | Cappelen Damm Akademisk |
Språk: | Bokmål |
Originaltittel: | Tverretatlig samarbeid |
Serie: | Inkluderende skolemiljø |
Serienummer: | 7 |
ISBN/EAN: | 9788202763015 |
Kategori: | Pedagogikk |
Fag: | Pedagogikk og elevkunnskap, Spesialpedagogikk |
Nivå: | Akademisk |
Denne boken handler om tverretatlig samarbeid i skolens virksomhet, både internt og med ytre etater og virksomheter. Kvaliteten på dette tverretatlige samarbeidet har stor betydning for hvordan skolen lykkes med å legge til rette for at elevene opplever et inkluderende skolemiljø slik målsettingen er i Utdanningsdirektoratets «Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis» som innholdet i denne boken er relatert til.
Fem ulike perspektiver ved tverretatlig samarbeid drøftes gjennom følgende spørsmål:
Tverretatlig samarbeid er aktuell for studenter innen pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer.
Inkluderende skolemiljø / Mirjam Harkestad Olsen , Silje Ims Lied og Marianne Sandvik Tveitnes