Omtale
Håndtering av konflikter og trakassering i arbeidslivet
Hva menes med konflikt og trakassering? Hvordan utvikler konflikter seg? Hvem skal gjøre hva når det oppstår konflikter eller trakassering på jobben? Hvem har ansvaret? Hva sier lover og regler? Hvilke arbeidsmetoder kan man benytte? Hvilke menneskelige, juridiske og økonomiske konsekvenser kan konflikter få for den enkelte og for virksomheten? I denne boken forenes juridiske og organisasjonspsykologiske svar på slike spørsmål med tanke på å skape en forsvarlig og god håndtering av konflikter og trakassering i arbeidslivet. Denne 3. utgaven er bl.a. oppdatert med nytt stoff om varsling i konfliktsaker, både juridisk og faglig. Videre er den oppdatert på ny norsk og internasjonal forskning om konflikter og mobbing i arbeidslivet og ny rettspraksis, og informasjon, men også forskning, om faktaundersøkelser, som er en metode som er blitt sterkt videreutviklet og utprøvd siden første utgave i 2007.